Aleš Briscein

Aleš Briscein původně vystudoval hru na klarinet a saxofon a poté operní zpěv na Pražské konzervatoři. Ve studiích pokračoval na Západočeské univerzitě v Plzni.  V roce 1995 začal vystupovat ve Státní opeře Praha a v krátké době zde nastudoval několik rolí lyrického oboru (Tamino v Mozartově Kouzelné flétně, Ferrando v Così fan tutte, Almaviva v Rossiniho Lazebníku sevillském, Narciso v Rossiniho Turku v Itálii, Jeník ve Smetanově Prodané nevěstě, Alfredo ve Verdiho opeře La traviata, Kudrjáš v Janáčkově Kátě Kabanové atd.) Je stálým hostem opery Národního divadla v Praze (Prodaná nevěsta, Don Giovanni, La traviata, Její pastorkyňa) i Státní opery Praha.  Účinkoval na prestižních festivalech jako Edinburgh International Festival, Pražské jaro aj., spolupracuje s významnými orchestry, jako jsou Česká filharmonie, Skotský královský národní orchestr atd. Na Pražském jaru v roce 2002 zpíval ve světové premiéře hlavní tenorový part Jonathana v oratoriu Sylvie Bodorové Juda Makabejský. Pro společnost Decca natočil CD opery Pavla Haase Šarlatán. Jeho repertoár je velmi široký, s oblibou se věnuje i staré a duchovní hudbě (Bach, Haydn, Mozart, Rossini). Spolupracuje rovněž s Českým rozhlasem a Českou televizí.  Na turné po Japonsku v roce 1999 se představil jako Tamino v Kouzelné flétně a o rok později jako Kudrjáš v Kátě Kabanové  při premiéře této opery společně s Tokijskou filharmonií, která si jej vybrala pro provedení Janáčkovy opery Z mrtvého domu v roce 2003. Ve stejném roce zpíval s velkým úspěchem v Massenetově Manon v kanadském Vancouveru a v Donizettiho Donu Pasqualovi na Kypru. V říjnu 2004 zahájil spolupráci s Opéra national de Paris (Ariadna na Naxu, Růžový kavalír, Elektra, Z mrtvého domu, Věc Makropulos, La traviata, Život prostopášníka). Má za sebou velkou řadu pěveckých vystoupení u nás i v zahraničí (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Anglie, Španělsko, USA, Japonsko). V roce 2008 vystoupil v  Janáčkových operách v Teatro Real Madrid (Věc Makropulos), v Mexico City (Její pastorkyňa) a na londýnských PROMS (Osud), s Janáčkovým Zápisníkem zmizelého absolvoval turné po Japonsku s Opéra national de Paris. V roce 2009 vytvořil roli Jeníka ve Smetanově Prodané nevěstě v Opéra national de Paris, kde účinkoval také v Janáčkově Věci Makropulos a Beethovenově Fideliovi.  V roce 2010 zpíval roli Jeníka také ve Valencii, v Antverpách vystupoval v Bergově Vojckovi. V Národním divadle v Praze účinkoval jako Boris (Janáček – Káťa Kabanová) v inscenaci Roberta Wilsona, dále jako Ferrando (Mozart – Cosi fan tutte) a Nemorino (Donizetti – Nápoj lásky).  V sezóně 2011 - 2012 zpíval např. Prince v Dvořákově Rusalce ve vídeňské Volksoper, dále na festivalu v Salzburku (Janek v Janáčkově Věci Makropulos), na Tiroler Festspiele Erl (titulní role ve Wagnerově Lohengrinovi) a v Národním divadle v Praze (Belmont v Mozartově Únosu ze serailu).  V sezóně 2012 - 2013 v Janáčkově opeře Její pastorkyňa účinkoval v Bayerische Staatsoper (jako Števa) a v Národním divadle v Záhřebu (jako Laca), zpíval také v Komische Oper Berlin (Čajkovskij – Mazepa). V roli Ladislava Podhájského ve Smetanově opeře Dvě vdovy vystupoval ve francouzském Nantes a v Národním divadle v Praze. V roce 2013 získal prestižní Cenu Thálie za ztvárnění Romea v Gounodově opeře Romeo a Julie. V sezóně 2013 - 2014 Aleš Briscein vytvořil v Komische Oper Berlin roli Ferranda v Mozartově Cosi fan tutte. V Janáčkově Její pastorkyni účinkoval v Oper Graz (v roli Laci, a to v režii Petera Konwitschného), v Oper Frankfurt v trojroli Mazal / Blankytný / Petřík ve Výletech pana Broučka. Jako Princ v Dvořákově Rusalce vystoupil v Budapešti (koncertní verze) a v Českém Krumlově. V roce 2014 Aleš Briscein získal Výroční cenu internetového portálu Opera PLUS. Je pravidelným hostem Janáčkovy opery NdB, kde nastudoval v inscenaci Davida Radoka roli Alberta Gregora v Janáčkově opeře Věc Makropulos, Prince (Rusalka), Jeníka (Prodaná nevěsta), Lukáše (Hubička) ad. 

Celý popis umělce

Profese

Herec/Herečka



Akce

Nikde nic? Zkuste někoho jiného z nabídky našich umělců.

Popis umělce

Aleš Briscein původně vystudoval hru na klarinet a saxofon a poté operní zpěv na Pražské konzervatoři. Ve studiích pokračoval na Západočeské univerzitě v Plzni.  V roce 1995 začal vystupovat ve Státní opeře Praha a v krátké době zde nastudoval několik rolí lyrického oboru (Tamino v Mozartově Kouzelné flétně, Ferrando v Così fan tutte, Almaviva v Rossiniho Lazebníku sevillském, Narciso v Rossiniho Turku v Itálii, Jeník ve Smetanově Prodané nevěstě, Alfredo ve Verdiho opeře La traviata, Kudrjáš v Janáčkově Kátě Kabanové atd.) Je stálým hostem opery Národního divadla v Praze (Prodaná nevěsta, Don Giovanni, La traviata, Její pastorkyňa) i Státní opery Praha.  Účinkoval na prestižních festivalech jako Edinburgh International Festival, Pražské jaro aj., spolupracuje s významnými orchestry, jako jsou Česká filharmonie, Skotský královský národní orchestr atd. Na Pražském jaru v roce 2002 zpíval ve světové premiéře hlavní tenorový part Jonathana v oratoriu Sylvie Bodorové Juda Makabejský. Pro společnost Decca natočil CD opery Pavla Haase Šarlatán. Jeho repertoár je velmi široký, s oblibou se věnuje i staré a duchovní hudbě (Bach, Haydn, Mozart, Rossini). Spolupracuje rovněž s Českým rozhlasem a Českou televizí.  Na turné po Japonsku v roce 1999 se představil jako Tamino v Kouzelné flétně a o rok později jako Kudrjáš v Kátě Kabanové  při premiéře této opery společně s Tokijskou filharmonií, která si jej vybrala pro provedení Janáčkovy opery Z mrtvého domu v roce 2003. Ve stejném roce zpíval s velkým úspěchem v Massenetově Manon v kanadském Vancouveru a v Donizettiho Donu Pasqualovi na Kypru. V říjnu 2004 zahájil spolupráci s Opéra national de Paris (Ariadna na Naxu, Růžový kavalír, Elektra, Z mrtvého domu, Věc Makropulos, La traviata, Život prostopášníka). Má za sebou velkou řadu pěveckých vystoupení u nás i v zahraničí (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Anglie, Španělsko, USA, Japonsko). V roce 2008 vystoupil v  Janáčkových operách v Teatro Real Madrid (Věc Makropulos), v Mexico City (Její pastorkyňa) a na londýnských PROMS (Osud), s Janáčkovým Zápisníkem zmizelého absolvoval turné po Japonsku s Opéra national de Paris. V roce 2009 vytvořil roli Jeníka ve Smetanově Prodané nevěstě v Opéra national de Paris, kde účinkoval také v Janáčkově Věci Makropulos a Beethovenově Fideliovi.  V roce 2010 zpíval roli Jeníka také ve Valencii, v Antverpách vystupoval v Bergově Vojckovi. V Národním divadle v Praze účinkoval jako Boris (Janáček – Káťa Kabanová) v inscenaci Roberta Wilsona, dále jako Ferrando (Mozart – Cosi fan tutte) a Nemorino (Donizetti – Nápoj lásky).  V sezóně 2011 - 2012 zpíval např. Prince v Dvořákově Rusalce ve vídeňské Volksoper, dále na festivalu v Salzburku (Janek v Janáčkově Věci Makropulos), na Tiroler Festspiele Erl (titulní role ve Wagnerově Lohengrinovi) a v Národním divadle v Praze (Belmont v Mozartově Únosu ze serailu).  V sezóně 2012 - 2013 v Janáčkově opeře Její pastorkyňa účinkoval v Bayerische Staatsoper (jako Števa) a v Národním divadle v Záhřebu (jako Laca), zpíval také v Komische Oper Berlin (Čajkovskij – Mazepa). V roli Ladislava Podhájského ve Smetanově opeře Dvě vdovy vystupoval ve francouzském Nantes a v Národním divadle v Praze. V roce 2013 získal prestižní Cenu Thálie za ztvárnění Romea v Gounodově opeře Romeo a Julie. V sezóně 2013 - 2014 Aleš Briscein vytvořil v Komische Oper Berlin roli Ferranda v Mozartově Cosi fan tutte. V Janáčkově Její pastorkyni účinkoval v Oper Graz (v roli Laci, a to v režii Petera Konwitschného), v Oper Frankfurt v trojroli Mazal / Blankytný / Petřík ve Výletech pana Broučka. Jako Princ v Dvořákově Rusalce vystoupil v Budapešti (koncertní verze) a v Českém Krumlově. V roce 2014 Aleš Briscein získal Výroční cenu internetového portálu Opera PLUS. Je pravidelným hostem Janáčkovy opery NdB, kde nastudoval v inscenaci Davida Radoka roli Alberta Gregora v Janáčkově opeře Věc Makropulos, Prince (Rusalka), Jeníka (Prodaná nevěsta), Lukáše (Hubička) ad.