Jak digitální technologie ovlivňují dnešní vzdělávání? Nejen tuto otázku si položí odborníci na konferenci Perpetuum
Do jaké míry technologie pomáhají a kdy už škodí? Jak zajistit dítěti ve virtuálním světě bezpečí a kde jsou hranice rodičovské kontroly? Neztrácíme základní sociální dovednosti? Jaká zaměstnání vzniknou a jaká naopak zaniknou? Dokáže škola děti adekvátně připravit? Nejen těmito otázkami se budou zabývat odborníci na letošním ročníku konference Perpetuum v holešovickém Centru současného umění DOX.
„Obrovský vývoj digitálních technologií a jejich využívání s sebou nutně přináší změny související s celou řadou oblastí lidského života. Abychom byli schopni čelit negativním dopadům technologického rozvoje a současně naplno využívat jeho potenciál, musíme přemýšlet v souvislostech a předjímat do budoucna,“ vysvětlila záměr konference tisková mluvčí pořádající společnosti Scio Veronika Nováková.
Na třech panelových diskuzích vystoupí celkem šestnáct řečníků. O podobě a fungování Člověka v digitální století promluví mimo jiné antropolog Michal Horáček nebo kybernetik Michal Šebek. Roli dnešních rodičů rozeberou během diskuze Rodičovství a výchova v digitálním století herečka Ester Geislerová či ředitelka Google ČR Taťána Le Moigne. Po této části představí nakladatel Joachim Dvořák projekt časopisu pro děti Raketa.
Posledním bodem hlavního programu bude diskuze na téma Práce a škola v digitálním století, na níž se o své názory podělí rektor Západočeské univerzity Miroslav Holeček nebo vládní zmocněnec pro digitální vzdělávání Ivan Pilný.
Teoretické diskuze doplní i blok osmi praktických workshopů pod vedením Czechitas, Replug me, Člověka v tísni, DOX, Hrajme si chytře a ScioŠkoly. Součástí programu je i networkingová afterparty. V den konference bude pro účastníky v rámci vstupného zpřístupněna zdejší výstava Welcome To Hard Times i #DATAMAZE – Datové bludiště.