Divadlo Kámen s novou inscenací Přesně 42 zubů slibuje futuristickou jízdu na starym rezavym vejfuku

Lišky a vlci mají přesně 42 zubů. Žijí pospolu v industriální krajině, ve které bují automobilový průmysl a odehrávají se zde magické rituály. Divadlo Kámen uvede novou inscenaci o lidských bytostech převtělených do lišek a vlků, o zvířecích i lidských pudech a o šílené jízdě v šíleně moderním auťáku. Premiéra představení Přesně 42 zubů proběhne 23. ledna.

Šest herců, mezi nimi Zdeňka Brychtová a Vladimir Benderski, zkoumá prostřednictvím podivných rituálů zázračné vlastnosti automobilového motoru. Proměňují se v liškodlaky/vlkodlaky i zaměstnance automobilky, prožívají kouzlo extrémně rychlé jízdy i nevyslovitelnou únavu "po rozpohybování motorů 17 713 nových automobilů". Inscenace nás zavede do industriální krajiny, mezi nepravé lišky a nepravé vlky, kteří navazují opravdové milostné vztahy, vyprávějí si nesmyslné pohádky a vyjí na starý rezavý vejfuk.

"Aby automobilový průmysl mohl pracovat v plné síle, musí zaměstnávat špičkové odborníky, kteří se za mimořádných okolností umí proměnit ve vlkodlaky s tesáky přečnívajícími přes rty a zarývajícími se do divoké chlupaté brady."

Zdroj foto: Lukáš Fenzl, archiv Divadla Kámen

Přesně 42 zubů je volným pokračováním hry Přibližně dvaatřicet zubů, kterou Divadlo Kámen uvedlo v roce 2016. Představení vychází z románu Svatá kniha vlkodlaka současného kontroverzního ruského spisovatele Viktora Pelevina, je ale důsledně převedená do českých reálií. Režisér Petr Odo Macháček a scénáristka Monika Piecuch Roženková vystavěli vizuální stránku inscenace nad abstraktním obrazem Jindřicha Lercha Krajina Duše, který chvílemi prostupuje celým prostorem.

Vlkodlak je pro mě archetyp zvířete žijícího v člověku. Je to fáze, kterou procházíme ještě v zárodku, jako ryby, plazi, ptáci, naše pravěká genetická spojka s živou Přírodou.

Vladimir Benderski

Inscenace Divadla Kámen jsou minimalistické, experimentální a umělecky vyhraněnější, divadlo si ovšem klade za cíl otevřít se i širšímu spektru diváků než doposud a i jim zprostředkovat své originální pojetí moderní činohry.

"Dosud jsme byli poněkud okrajoví. Chodili k nám především estéti a fajnšmekři. Od minulého roku se poprvé cíleně snažíme nedělat umění pro umění, být přístupnější. Přitom ovšem nechceme dělat nějaké kompromisy, raději přidáváme něco navíc. Využíváme různé metody pro provádění diváka představením, podobně jako je návštěvník při exkurzi prováděn jednotlivými pracovišti automobilky," říká umělecký šéf Petr Odo Macháček. 

Sledujte také: Petr Odo Macháček: rozhovor o nové inscenaci, specifikách umělecké tvorby Divadla Kámen i významných milnících.

Úvodní foto: Lukáš Fenzl, archiv Divadla Kámen



Ze stejné rubriky

Všechny
1 z 3